یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۹:۳۴

با هدف تسهیل برآورد هزینه یا تخمین بودجه
راهنمای برآورد هزینه طرح‎ها و پروژه‎های صنعت نفت تكمیل شد

باشگاه خبری فراساحل: دو سرفصل از راهنمای برآورد هزینه انجام طرح‌ها و پروژه‌ها در مرحله ایجاد، توسط واحد ارزیابی هزینه طرح‌های معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی تکمیل شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، از اواخر سال ۱۳۹۳ موضوع تدوین راهنمای برآورد هزینه انجام طرح‌ها و پروژه‌ها (در مرحله ایجاد) با هدف یکسان سازی و به اشتراک گذاری تجربیات گذشته در این خصوص، در دستوركار قرار دارد تا در زمان تصویب شرح نیازها، برآورد هزینه در سطح کلان (Rough Order Magnitude) یا تخمین بودجه (Budget Estimation) تسهیل شود.به گزارش این معاونت، هم اکنون ویرایش دوم راهنمای نحوه برآورد هزینه احداث نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و پست‌ها (در مرحله ایجاد) بازنگری و تكمیل شده و آماده بهره برداری است.

در این مجموعه كه با همكاری جمعی از نیروهای نخبه و باتجربه صنعت نفت تهیه شده، ضمن تكمیل و اصلاح برخی موارد در خصوص چگونگی برآورد هزینه خطوط انتقال نیرو، بخش‌های مهمی نیز در رابطه با نحوه برآورد هزینه پست‌های انتقال نیرو و نیروگاه‌های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز افزوده شده است كه در نوع خود جدید و مبتكرانه بوده و می‌تواند برای دست اندركاران مربوطه سودمند باشد. همچنین، در ویرایش سوم از راهنمای نحوه برآورد هزینه احداث خطوط لوله دریا و خشكی (در مرحله ایجاد)، ضمن تصحیح برخی ارقام، اعداد مربوط به هزینه‌ها به روز رسانی شده که می‌تواند مورد بهره برداری دست اندركاران و كارشناسان واحدهای برنامه ریزی و برآورد‌ هزینه قرار گیرد. بر اساس این گزارش، هم اکنون این راهنماها در قسمت برآورد هزینه طرح‌ها و پروژه‌ها در سایت مدیریت برنامه ریزی تلفیقی جهت بهره برداری فعال است.



  کد خبر : 6137
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :